Crowdfunding

Crowdfunding


Crowdfunding is een alternatieve wijze om een project of onderneming te financieren. Ondernemers gaan in de meeste gevallen naar een bank om een kredietaanvraag te doen en zo startkapitaal te verkrijgen.

Waarom kiezen voor crowdfunding?
  • U hebt financiering nodig voor uw bedrijf.
  • U wilt graag feedback op uw dienst of product. Een crowdfunding campagne kunt u inzetten als marktonderzoek voor een nieuw product of dienst. Of als marketingcampagne voor je bestaande bedrijf.
  • Crowdfunding is voor investeerders laagdrempelig. Bij een aantal platforms kunnen zij al vanaf een paar tientjes instappen. Het is een alternatief voor een spaarrekening of beleggingsrekening. De investeerders hebben vaak interesse in uw bedrijf.
  • Met crowdfunding ontstaat een speciale band tussen uw bedrijf en de mensen die er geld in steken. Zij worden fans, ambassadeurs en zijn trouwe klanten.
  • De criteria van crowdfundingplatforms zijn duidelijk en werken meestal snel.
  • Als ondernemer bent u met crowdfunding minder afhankelijk van een bank als financier.
Geld regelen kost tijd. Dat geldt ook voor crowdfunding. Het is een hele klus om uw campagne voor te bereiden. Denk aan een korte pitch, een video en het benaderen van uw (digitale) netwerk. Ook moet u openhartig zijn over de cijfers en de strategie van uw bedrijf. Houdt uw investeerders ook na de campagne op de hoogte!
Share by: